FAQs
Ny nettbutikk
Klikk på knappen nedenfor for å få tilgang til vår manual om hvordan du bestiller, samt våre smarte funksjoner. Som vanlig er du alltid velkommen til å kontakte oss på kundeservice hvis du lurer på noe.
For å gjøre overgangen til vår nye nettside så smidig som mulig, tilbyr vi en enkel løsning for å beholde dine favorittprodukter.
Vil du overføre dine mest kjøpte produkter til vår nye nettside?
Dine nåværende favorittlister vil dessverre ikke kunne overføres til vår nye nettside. Vi kan imidlertid lage en liste over dine mest kjøpte produkter fra de siste 12 månedene, som du deretter kan importere som din nye favorittliste til den nye nettsiden.
Hvis du ønsker en slik liste, kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg gjerne!
Kontakt kundeservice, så legger vi inn riktig informasjon om deg/ditt firma i vårt forretningssystem. Da trer endringene i kraft umiddelbart.
Standard refererer til din vanlige speditør. Det betyr at vi bruker den transportløsningen du vanligvis har for dine leveranser. Hvis du har spesifikke spørsmål om din speditør eller leveringsalternativer, ikke nøl med å kontakte vår kundeservice for mer informasjon.
En del av MWI Animal Health
Hvorfor bytter Swevet navn?
Swevet ble kjøpt opp i august 2022 av AmerisourceBergen og MWI Animal Health. Navnebyttet er en del av den langsiktige strategien om å også være til stede i Norden. Vi vil vise at vi er en del av den globale veterinærgrossisten MWI Animal Health, som også finnes i England og USA.
Vi er derimot fortsatt det samme selskapet med de samme viktige verdiene om at vi gjør alt for friskere dyr. Vi legger bare til nye fordeler med å være en del av et større selskap, for eksempel et større leverandørnettverk, større volumer som vi kan forhandle om, mer ekspertise innen ulike områder, teknologi og mye mer.
Hvem er MWI Animal Health?
MWI Animal Health er en ledende global distributør innen dyrehelse med etablerte nettverk i Storbritannia og USA.
Hva betyr MWI?
Navnet MWI kommer fra initialene til Millard Wallace Ickes, en DVM (Doctor of Veterinary Medicine) og dyktig rytter som startet et distribusjonsselskap på 1970-tallet i Idaho.
Hvorfor valgte Swevet å slå seg sammen med MWI Animal Health?
MWI Animal Health deler vår lidenskap for dyrs velvære og for å støtte dyrehelsepersonell. Akkurat som oss er de dedikert til å levere kvalitetstjenester.
Hvilke kunder har MWI Animal Health?
MWI har en ekspansiv kundebase som inkluderer veterinærklinikker for kjæledyr, anlegg for produksjonsdyr og forhandlere.
Hva innebærer dette navnebyttet for våre kunder?
Sammen med vår lange erfaring og våre kontakter i bransjen vil dette nye partnerskapet tilby dere ytterligere verdifulle tjenester og løsninger.
Hvordan vil dette påvirke hvordan Swevet driver forretning?
Oppkjøpet vil ikke påvirke måten vi driver forretning på. Swevet er fortsatt de samme engasjerte menneskene som vi alltid har vært. Vårt fokus er, og vil alltid være, å levere høy service og støtte til dere.
Hva betyr det at Swevet endrer sitt “kommersielle” navn til MWI Animal Health?
Swevet AB er fortsatt vårt juridiske firmanavn, og Swevet AB vil fortsatt vises på f.eks. fakturaer, avtaler og i andre sammenhenger hvor det juridiske navnet må være med. Det kommersielle navnet refererer til navnet vi bruker i kommunikasjon og dialog med eksterne parter.
Hva er forskjellen mellom Cencora, AmerisourceBergen og MWI Animal Health?
Cencora/AmerisourceBergen er et amerikansk multinasjonalt grossistselskap som distribuerer legemidler og utstyr til den globale legemiddelindustrien og aktører innen helsevesenet. MWI Animal Health er en del av AmerisourceBergen som leverer veterinærløsninger, det vil si produkter, distribusjon og tekniske løsninger til dyrehelsesektoren. MWI Animal Health finnes i dag i USA, England og Norden – representert av oss i Sjöbo.
Swevet har fått et nytt utseende
Vi har oppdatert vårt utseende for å passe den grafiske profilen til MWI Animal Health. Dette innebærer et nytt design som reflekterer vårt partnerskap og vårt fortsatte engasjement for kvalitet og service.
Andre spørsmål
Alt du trenger å vite om teknisk service finner du her.
Vi arbeider for øyeblikket med å revidere våre leveranseskjemaer for å forbedre effektiviteten i leveransene til våre kunder og redusere vårt karbonavtrykk.
Hvordan påvirker dette meg som kunde?
Du vil motta de bestilte produktene dine en gang i uken. Dette gir deg muligheten til å planlegge virksomheten din uten stadige avbrudd for leveranser. Målet er å forenkle og forbedre kjøpsopplevelsen din.
Hva er fordelene med denne nye ordningen?
Ved å samle restordrer og bestillingsvarer for levering en gang i uken, kan du unngå ekstra fraktkostnader og få et effektivt leveringsskjema. Mange av våre store kunder har allerede tatt dette i bruk og er veldig fornøyde med resultatet.
Kan jeg fortsatt plassere akutte bestillinger?
Selvfølgelig! Hvis du har hastverk med en bestilling, kan du fortsatt plassere akutte bestillinger som sendes umiddelbart. Bare merk dette i meldingsboksen i handlekurven når du legger inn bestillingen.
Hvilken dag kan jeg forvente leveransen hvis jeg følger ukentlig levering?
Avhengig av ditt kjøpsmønster vil vi foreslå hvilken dag som passer best for deg. Vi streber etter å tilpasse oss dine behov og preferanser.
Vi håper dette besvarer spørsmålene dine! Hvis du har ytterligere spørsmål, er du velkommen til å kontakte oss.
Nettbutikken fungerer best i Chrome og de nyeste versjonene av nettlesere. Hvis du vet at du bruker Internet Explorer, en eldre versjon eller en annen eldre nettleser, kan du prøve å oppdatere nettleseren din og prøve på nytt.
Hvis varen vises som "midlertidig utsolgt, tilbake på lager snart", er varen normalt på lager og vil snart være tilgjengelig igjen. Hvis du ønsker å vite den nøyaktige datoen, kan du alltid kontakte oss på kundeservice.
Hvis varen er merket som "bestilt fra leverandør," har vi dessverre ingen dato fra leverandøren.
Noen av våre varer er bestillingsvarer som kun bestilles til vårt lager på kundens forespørsel. Disse har en liten grønn "banner" med ordet "bestillingsvare" på produktkortet i nettbutikken. MERK: Det er ingen returrett for bestillingsvarer!
Under produktkortet vil du finne en estimert leveringstid. Denne tiden er foreløpig og representerer omtrentlig antall dager varen er forventet å ankomme vårt lager etter at en kunde har bestilt den. Deretter følger behandlingen av leveransen hos oss før vi i vår tur kan behandle den og deretter sende den til deg som har bestilt en slik vare. Derfor er det en god idé å regne med ekstra dager før varen er fremme hos deg, men for mer nøyaktig informasjon kan du alltid kontakte vår kundeservice.
Hvis du holder markøren over den understrekte teksten på produktkortet, vil det vises en boks med en kort beskrivelse av informasjonen ovenfor, slik at du som kunde skal vite hva som gjelder for bestilling av bestillingsvarer.
For å effektivisere vår fakturahåndtering, oppfordrer vi deg til å betale hver faktura separat til den spesifikke bankkontoen med tilhørende OCR-nummer. Det er viktig å unngå å slå sammen betalinger i en felles sum, noe som tidligere har skjedd.
Fakturahåndtering
Vennligst legg merke til og bruk det tildelte OCR-nummeret ved hver betaling. Hvis du opplever problemer med å inkludere OCR-nummeret ved betaling av flere fakturaer, vennligst kontakt kundeservice.
Kredittfaktura
Hvis du mottar en kredittfaktura fra oss, håndterer du den på følgende måte:
- Trekk fra beløpet på kredittfakturaen neste gang du betaler en faktura til oss.
Du legger inn OCR-nummeret på fakturaen du betaler og vi ser da at du har foretatt en delbetaling, og forstår at saldoen må matches mot kredittfakturaen din.
Dersom du heller ønsker å få utbetalt kredittfakturaen, ta kontakt med kundeservice for å oppgi bankopplysningene dine. Send oss en e-post til kundeservice. Skriv inn "kredittfaktura" i emnefeltet.
Momsbehandling
Vi vil informere våre kunder om at våre fakturaer utstedes eksklusive moms. Kunden er derfor ansvarlig for å legge til moms på fakturabeløpene ved bokføring og regnskap.
For informasjon om når disse varene forventes å være tilgjengelige igjen, vennligst kontakt vår kundeservice. De er tilgjengelige for å hjelpe deg med dette spørsmålet og eventuelle andre henvendelser du måtte ha.
Hvis varen er merket som "midlertidig utsolgt, tilbake på lager snart," er varen normalt på lager og vil være tilgjengelig igjen snart. Hvis du vil vite den nøyaktige datoen, kan du alltid kontakte oss på kundeservice
Hvis varen er merket som "bestilt fra leverandør," har vi dessverre ingen dato fra leverandøren.
Du vil alltid motta en e-post sendt til personen som la inn bestillingen. Hvis det er en nettbestilling, sendes bekreftelsesmailen alltid til brukernavnet - e-postadressen, som inneholder både bekreftelsesmailen og e-posten der du kan spore forsendelsen.
I e-posten vil du finne en lenke "spor forsendelsen her," der du får informasjon om når pakken ble sendt, når den forventes å komme, antall kolli og om det er noe som er delt ut (dette betyr at det er flere pakker som skal sendes ut for denne forsendelsen).
Vi henviser deg til vår reklamasjonsside, der du finner all informasjonen du trenger.